torsdag, mars 15, 2007

Innovate


Jeg er på seminar på Latter på Aker Brygge. Det kryr av svartkledde folk i alderen 30+ . I høytaleren synger ei lettkledd dame. Vi kan forsyne oss med smørbrød og kaffe. Kjetil, Nina og jeg tar plass i salen som er beregnet på latter. Der sitter hun med leggene dandert på høyre side og rammer inn reklameplakaten. Innpakkingen er viktig når de store deler ut kirsebær.



Innovate er gratis og vi er her fordi venninna til Nina, Åsne, som jobber NBBL og driver med markedsføring, har invitert oss. Det handler om brukergenerert innhold eller "sosial objects" som vi lærer etter hvert. Tv er død, leve Microsoft. Ja, det er de som betaler dette gildet.
Først kom en finne , Juri. Han snakket om hva som skal til for å designe objects som får suksess på nett, kommer tilbake til det... Så kom Michel fra Brasil som hadde flydd i 15 timer, og var vel litt preget av det...
Han viste bilder fra landet, folka og ikke minst familien. Et uskarpt bilde av sønnen..
Det hadde forøvrig Juri også. Der fikk vi se faren som han elsker, men som han sjelden møter. 30+ identifiserer seg med karakterene som snakker.
Pause, mer smørbrød.
Så kom det folk fra Djuice, Telenor og til slutt eier av seansen, Microsoft med MSN Live på scenen. De er alle mer kjeitete enn utlendingene, og takk for det. Det kan jeg identifisere meg med. :)
MSN vil nå oss på alle plattformer. Du kan snakke med dine egne når som helst , hvor som helst, men ennå bare via tekst. MSN har nå tatt opp kampen om opplasting av blant annet brukergenerert video. Lenker kommer snart.
Til slutt var det utdeling av månedens sølvtagg www.solvtaggen.no
Oppsummering; Av og til er det lurt å bytte miljø, se andre folk med andre farger på klærne. Dette var bra. Ute skinner sola og det er vårstemning. ..Glad det var over til klokka 12.30

2 kommentarer:

eirik sa...

Det va no bra det kom noen norske, 30+, sånn at du følte deg hjemme. Ka det du har i mot 30+, for min del har jeg større problemer med 30-.

Bloggerguy sa...

Ja , du sier noe. Mitt poeng var todelt. De var en annen slags folk enn jeg omgås til vanlig. Og de var ensartet. Det siste er vel også tveegget.