onsdag, desember 05, 2007

Ny flatskjerm og HD


Min gamle TV har fått hvile. I påvente av flatskjerm har det blitt noen erstatnings-tver, og rett nok kastet jeg ut denne på bildet i sommer. Det er lett tilgang på 10 år gamle Hi-tech skjermer nå om dagen. Det har faktisk ikke skjedd så mye siden 100 Hz tv kom for ...15 år siden. Rett nok er skjermen blitt flat, men hva hjelper det om den må stå i hjørnet.
Nå er det plasma 37 tommer som har overtatt i stua mi. Det er ikke spesielt stort i disse dager, men overgangen føles formidabel. Den er så stor at kvaliteten, eller mangel på kvalitet er påtagelig. Trøsten er at jeg får sett digitalbildene mine i stort format, og i stua. Óg så finnes det et stort utvalg av filmer, og videoer på nettet i høy oppløsning. Filmtrailene fra Apple spiller med flott HD kvalitet. Jeg har tidligere vist fram Veoh og Joost som vel kanskje har blanna kvaliteter, men Vuze er en fulltreffer hva HD trailere og musikkvideoer angår. Vuze baserer seg på Bittorrent-teknologi. Se dette lengre ned på bloggen eller her http://www.dinside.no/php/art.php?id=382774

Ingen kommentarer: