lørdag, april 26, 2008

SAK+MOBILVIDEO=SANT


TV- Nordlands Jonas Mjaaland forteller om bruk av telefonen i deres arbeide. De har veldigt gode erfaringer med telefonen på hendelsesnyheter og sportsintervjuer. Jonas viser en eksplosjon av en tunnelåpning og noen som har funnet en død ørn. Snutter fungerer bra, men de lager ikke hele historiefortellinger på mobil til TV-sendingene. De har flere treff på disse tingene enn lokal-tv-saker. De redigerer ikke mobilvideoer annet enn helt enkel forkorting i forkant og bakkant. Mobil video er best som et supplement til tekst og bilde.
Jonas sier at de sender video hjem som epostvedlegg eller via Youtube. Jonas fortsatte så å demonstrere streaming og de har et system som streamer til en epostadresse. >Derfra kan de legge det som quicktime video i en artikkel. Jeg kunne ikke la være å demonstrere Bambuser som etter min mening er vesentlig bedre

2 kommentarer:

Anonym sa...

magen til jonas var så synlig og hårete at jeg ikke klarte å konsentrere meg om samspillet mellom videosaker og tekstsaker.. foreslår at han er litt mer anstendig neste gang hvis han får lov til å holde foredrag igjen.. også burde han snakke nordnorsk... mye mer sexy.. sørlending er litt homo synes jeg..

Anonym sa...

urettferdig kritikk synes nå jeg.. Synes Jonas gjorde det kjempebra. Spesielt med sin "show-off" kommentar :D Ikke så lett når alle skulle prøve å overta foredraget..