tirsdag, november 25, 2008

Mood music


Musikk skal tale til hjerte. Ofte leter jeg etter nettopp "moods" . Det er spesielt når jeg redigerer filmene mine. Hver gang søker jeg etter den samme sida på nettet, og finner den etterhvert. Her har dere den. Freeplay music Se på bildet. Albumene er organisert etter stemninger. Jeg kan plukke ut musikk som varer i 30 eller 60 sekunder, eller i full lengde. Klippene er avsluttet og altså dedikert videoklipping. Ja og så er de altså hvis jeg forstår det rett... royalfree.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ifølge lisensavtalen Freeplay Music bruker, skal all bruk av deres musikk rapporteres med cuesheet til ASCAP, BIEM, TONO osv. De opererer også med faste avgifter for å lisensiere musikk, slik alle andre seriøse musikk-nettbutikker gjør. At det er mulig å laste ned mp3 filer derfra (uten noe hassle), betyr vel at de aksepterer at vi sjekker ut musikken ved å laste den ned i redusert kvalitet. Bestemmer vi oss for å bruke den i en produksjon, må vi altså kjøpe lisens til det fra dem.