tirsdag, februar 24, 2009

Nokia map loader, sliter



Jeg begynte å studere problemer i går og brukte sikkert et par timer. "No device found". Greia er at for å få nye kart på mobiltelefonens GPS blir jeg nødt til å bruke Nokia Map Loader. Jeg skal til Tenerife og trenger altså Spania. Jeg bruker masse tid på å se og lese skrytet fra leverandør om hvor genialt dette skal være, men får det ikke på plass. Deretter dykker jeg ned i problenet. Ok, jeg må ha siste versjon av ditt og datt på PCen. Ups, jeg må logges inn som administrator. Etterhvert er alt dette på plass, men dritten virker ikke. Jeg går til Nokia Beta Lab´s blogg. Der finner jeg 103 responser fra andre som sliter med det samme. Men det må sises at noen er forsøk på svar fra folk som har fått det til å funke. Til slutt virker det også for meg som bildet under viser. Det hjalp å bruke "data transfer mode" ( stikk i strid med Nokias utrykkelige melding i Nokia Map Loader). Nå blir det tur, men jeg tar nok med en ordentlig GPS i tillegg for sikkerhets skyld. Men erfaringene med service, support og (prisbelønnet) software er ikke bra.


Ingen kommentarer: