fredag, mars 26, 2010

TV med Youtube

Etter et kurs jeg holdt med 14 tommer 4:3 mono Tv, bestemte jeg meg for at dette ikke bare var gøy. TVer er jo så billige nå om dagen så sjefen sa ja eller i alle fall tja, og dagen derpå kunne jeg hente dette beistet i Sonys EX500 serie. Kollega Turid Homme på bildet erkjenner at 55 tommers eske er svær og TVen lige så. Men jeg begynte med å kurse Final Cut som er en software med mye detaljer og da var det perfekt.

Det nye med denne flatskjermen er at det er lagt inn styringer av mediastrømmer som ligner det vi er blitt kjent med fra Playstation3. Ikke bare finnes mediaavspilling via USB porten, men den er utstyrt med nettverkskontakt for å kunne surfe på kjente nettverkssteder som Youtube, Blip, Wired ol. Jeg kan legge inn søk, mest sette osv. pluss min egen, Bloggerguy, konto som TVen
husker til neste gang jeg slår den på. Den mangler PSP´s mulighet for full nettilgang.
Google søk og f. eks. Wikipedia kunne vært nyttig, men det er vel ut over idéen og hva en søker i et mediasenter. Tven vil kunne lese nedlastede filer med mpeg4 og divX. Den har også innebygget kortleser som tar norsk RiksTv. Usb port en har støtte for Sonys egen trådløse internet løsning, men nå savner jeg umiddelbart støtte for tastatur og mus. Nå handler dette plutselig om hvordan Tv bransjen posisjonerer seg i forhold til sofakroken. Enda må jeg belage meg på å se TV med laptopen i fanget.

Ingen kommentarer: