fredag, november 05, 2010

Kul bomtur.

Jeg skulle ut å filme for Tv-aksjonen og 330 skvadronen på Ørlandet stilte opp for oss da de skulle øve uansett. Jeg og min reporter-kollega skulle fires ned på en snal brygge ved Kjeungskær fyr. Hun skulle innhente penger med bøssa si hos eventuelle folk der. (Gaggen er at vi samler inn i alle norske hus.) Etterpå skulle vi ned på dekk på nordgående hurtigrute mens velbeslotte passasjerer higer etter å gi penger til det gode formålet.
På videoen kan du se undertegnede på hodet (men med Jofa ishockey-hjelm) ut i løse lufta. Jeg prøvde filme på vei ned, men i den sterke vinden ble jeg veivet rundt i ring. Jeg har en løkke under armene og sjønner at om jeg løfter de opp, faller jeg i vannet. Om vaieren henger seg fast i noe vil den bli kuttet og resultatet er det samme. Derfor har vi fått på noe trangt og fryktelig varmt som kalles overlevelsesdrakter. Da jeg kom ned, veives det med armer og noen skriker "oppdrag". Det var den morroa. Reporter kom aldri etter. Jeg blir halt opp sammen med en redningsmann som hadde gått ned i forveien. Liv og helse er fortsatt viktigere enn fjernsyn og billige "gags". Men jeg var en erfaring rikere.

Ingen kommentarer: