onsdag, oktober 12, 2011

Lemmings i resepsjonen

Jeg snakker ikke om spillet Lemmings. Jeg tror ikke en gang det er det engelske ordet for lemmen. Jeg bor på Thon Hotel i Kirkenes og advarslene slår i mot meg i døra. Ikke slipp inn udyra... Vi sitter i restauranten, vindusbord. Til en hver tid kan vi se en, to eller tre lemmen løpe utover mot bryggekanten. Noen kommer til bake. De andre... tja.
Jeg holder VJ kurs her for lokale medarbeidere. Av bildeserien kan du se kontoret.
Jeg skal ikke si at dette er Twin Peeks, men det er spesielt å komme så langt nord og ikke minst langt øst.
Her er russisk tale i alle butikker. Navneskilt på russisk og havna er full av russerbåter. I morra ventes en busslast med selgere som startet 03 om natta fra Murmansk for å fylle torget med varer. Det sies at du skal handle like før de må dra ved 14 tida. Da er det billigst. Jeg er ikke sikker på at de kommer. Det er oktober og ikke mye turister.

Ingen kommentarer: