lørdag, januar 28, 2012

My friend Mac Donald

Jeg har da reist på kryss og tvers gjennom California og Mac Donald er oaser hvor jeg får oppdatert meg. 11500 Mac Donald-restauranter langs veiene i USA har Free WiFi. Jeg valgte ikke å kjøpe eller leie GPS, da jeg ville prøve å kjøre på kartfunksjonen i telefonen.
Siden jeg ikke ville bruke sparepengene mine på telefon/ 3g, trengte jeg å oppdatere kartappen. På Mac-ern lastet jeg ned aktuelt kart og rute. Zoomet litt inn og ut før jeg dro ut på veien. Da husket iPhonen kartet for den etappen som var nedlastet. Det funka faktisk fint.
Og så oppdaget jeg at Mac Donald har god og sikkert veldig sunn mat...., salater.
Det må sies at også alle Starbucks har gratis internett... (Subway-negative)

Som reserve hadde jeg lastet ned appen NavFree USA og NavFree Nevada, siden jeg også besøkte Las Vegas. Her fikk jeg norsk damestemme som fortalte meg veien kryss for kryss. Denne appen var vesentlig dårligere enn kart-appen på detaljert søk, men altså best på vanlig navigering i 3g som jeg er vant med på GPS. Nav Free USA er dessuten offline app, dvs. at den hadde ferdig nedlastede kart.


Ingen kommentarer: