lørdag, februar 04, 2012

Avid on iPad

Proff videoredigering på iPad? Avid har vært tung og dyr og i stor grad krevet dedikerte PC for å virke. Nå er de her med redigering på iPad. Avid Studio. De har også laget en konsumentutgave for PC som tar masse HD formater og som vi kan dumpe iPad innslaget inn i. Jeg leser at de kommer på andre mobile pattformer etter hvert. Prisen er 35,- kr,(samme som iMovie), men vil øke neste måned når de har etablert seg. Det er store gode knapper og logisk oppbygging. Jeg syns det ligner mer på Final Cut Pro X enn på gamle Avid. Jeg liker dette interfacet og de vil sikkert konkurrere med både Splice og iMovie. På bildet ser dere trimmevindu. Jeg kan legge til og trimme video stills og lyd fra iPad bibliotekene. Det er tre lydspor. Skal jeg lese inn kommentar, ser det ut til at jeg må ty til en annen app for å få opptak inn i iTunes først. Det er jo tungvint.

Ingen kommentarer: