torsdag, mars 29, 2012

My camera apps.


Jeg har samlet noen av kamera-appene i dette bildet. Noen er for opptak og noen bruker jeg bare for bearbeiding. Jeg lar meg fasinere av malene som appen tilbyr. Flere av dem gir effekter som jeg liker. De  macher min stil, om du vil. Ved å prøve forskjellige ser jeg at jeg fjerner meg fra det opprinnelige uttrykket og beveger meg i en personlig- eller kanskje kunstnerisk retning. Jeg eksperimenterer med å legge effekt på effekt, "App Stacking".

Den originale kamera appen har blitt kraftig forbedret i IOS 5.1 Den bruker jeg oftest. Her fungerer hands-free ledningen slik at jeg blir diskre i filming og stillsfotografering. Den kan nå låse eksponering og fokus, men på samme sted. Her  følger  i kortform de  andre  og hva  jeg bruker  dem til:
Procreate.... For å maskere i bildene 
Snapseed ....for justering deler eller hele bildet hva lys og kontrast og farge angår

CP kamera-app ..... for opptak av bilder og video med filter og mer bearbeiding og mange filter Bildene kan også justere og puliseres via WIFI eller FTP
Pro Kamera og Almost DSLR ... er stillskamera hvor jeg separat setter blender og fokus
Filmic Pro gjør det samme for video. Her kan jeg ta opp i 25 ruter og minske kompresjonen til høyere kvalitet, max 48mBit/sek.
Pro HDR bruker jeg når kontrasten er stor og jeg vil ta to eksponeringer og finne middelveien.
Histamatic, Instagram, Pixlromantic, Retro kamera ...gir alle gammelmodig polaroide og instamatic-preg. Instagram er et sosialt medium med en stor utbredelse og tilhengerskare.
Drop Fox..... tar bilder rett til Dropbox
Photobuddy... er et referanseverktøy for proffe fotografer, Den viser spesifikasjonen og parametrene på kamera, linser, dybdeskarphet osv. Omregner.
Collabracam ....er for å mikse inntil 4 kamera
Shoot It Live ... kan brukes for direkte eller indirekte FTP distribusjon
Camera+ er en app som gir ferdige oppsett/filtre. Den er best på sort hvitt og "Clarity"
Filterstorm gir med en rekke mer proffe funksjoenr. Kurver og filter + at jeg kan tegne på bildene
Scratch Cam .....Her kan jeg legge på rammer samt streker og dritt slik at bildet ser gammelt ut og tråkka på .

Videre  på bearbeidingssida bruker jeg mye appen  Snapseed for å justere enkelte områder i bildet  nivåmessig og Procreate for  å maskere detlajer i bildet som forstyrrer.

Ingen kommentarer: