mandag, april 09, 2012

Påske med Instagram



Påsken i år blei veldig rolig. Jeg frøs mye. Hytta vår i Østfold er ikke vinterisolert, og  påsken kom tidlig. Noen korte fotturer blei det og det  blei noen bilder med iPhonen tok i nærmiljøet. Jeg kasta meg inn i bearbeiding og kikka på hva det går an å få ut av lite. Jeg brukte det meste av appene i forrige artikkel. Jeg la dem ut  på Instagram som er et  sosialt nettverk av  bilder. Selvsagt gikk det tregt med "likes" i starten. Ikke før jeg lærte meg å hashtagge, #, med populære ord som MC, girls og love. Det er jo morro å bli sett når en først blogger på denne måten. Jeg velger å følge folk litt anderledes enn på Facebook. Jeg gikk litt på steder jeg har vært, der jeg har referanser, og valgte  "venner" som legger ut jevnlig. 
Så hvorfor Instagram? Her tror jeg jeg vil sitere  Richard Koci Hernandez som jeg tidligere har lagt ut en video med fra konferansen 1197 .


"News and information aren’t the only goods flooding across the sharing circles of the Interwebs; artistry and craftsmanship are being disseminated as well. The members of one such sharing guild both create and distribute their handiwork through a single tool, the iPhone. The name of the guild is Instagram, one of the most popular photography sharing platforms today."


Her ser du forøvrig noen av bildene hans. 


Så jeg blei altså sittende mye i sofaen med  et teppe over meg og en iPad i fanget. Bildene blei en bildeblogg over dagene og noen korte turer til fots der i Østfold, samt et par bilder etter at vi stakk halen mellom beina og drog hjem påskeaften. Påsken i år blei faktisk ganske lærerik og jeg sitter igjen med  noen litt rare bilder av hus, folk og noen kirker. Jeg fikk ikke så mange "venner eller  følgere, men det kommer vel. 
Om du vil se  nærmere  på bildene klikk her

Ingen kommentarer: