onsdag, oktober 15, 2014

Digital story telling

Hva er nå det? Det handler i manges øyne om en multimedial publisering på nett og bærbare enheter / mobil.
I dag har jeg brukt tid på hva disse folka gjør.
Northwestern University Knight Lab builds software that helps inform and engage the public



Jeg har nettopp vært på Malta og kladdet i appen Storehouse Den er nok ikke ment som et verktøy for å ta  notater, men mer for å vise video og bilde historier på et pent vis. Friheten er rimelig stor i forhold til hvordan bildene kan plasseres, men tekstplasering er begrenset. Jeg buttet også på antall enheter som maks kan være 50 i dette gratisverktøyet. Se gjerne på hva jeg kladdet. Her !
Jeg tvittret også dette og det skapte litt oppmerksomhet.
Min konto med flere historier... her.





Blogger og ikke minst Wordpress gir oss verktøy for enkel publisering fra PC, men det  finnes nå mange mobile apper som kan benyttes gratis.  Store selskaper som NRK vil sikkert kjøpe dyre og kompliserte  løsninger. Jeg tar gjerne en diskusjon om hva som funker best på mobile enheter.

En av de lekre nyhetsrelaterte prosjekten jeg har sett på nettet nylig er den New  York Times har laget om snøras. Prosjektet  heter  Snow Fall. Men den er nok ikke laget  på noen mobil akkurat.


Ingen kommentarer: