Viser innlegg med etiketten Mac Tripod. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Mac Tripod. Vis alle innlegg

onsdag, februar 25, 2009

Gorilla for nothing


I just bought a flexible tripod for my camera from Dealextreme. I guess it is a copy of the one called gorilla. It is 10 inch and stabel eaven for a videojournalist camera from Sony, HVR V1.

torsdag, mai 01, 2008

MOJO´s goes steady.


Kameraet i Mac_en, Isight, er faktisk brukbart. Jeg trenger et stativ fordi jeg skal overføre video via Skype. En klasse på "MOJO-skolen" i Danmark skal hilse på min MOJO-skole i Norge. De tilhører en gjeng som har vært med Update (Dansk Intitutt for Journalistikk) til USA og studert hvordan MOJOene fungerer i avishusene der.
Jeg har tatt en aluminiumsplate og gjenget opp et hull som passer med stativets standard gjenger. Med et par gummiknotter sitter Macen godt og har tilt og pan.
Når kvaliteten åpå encodingen går ned er det OK med et stødig bilde.. og så har jeg bedre kontroll med utsnittet også.