Viser innlegg med etiketten Ziv Koren. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Ziv Koren. Vis alle innlegg

fredag, februar 06, 2009

HF10 og EOS5 samtidig


Jeg fant denne på Canon sine offisielle sider. (Håper det er ok at jeg "stjeler den" og legger den ut på denne måten. (sjekker med Canon) Den er jo tross alt en reklame for produktet og kreditert så det holder.) Videoen viser hvordan Canons ambasadør for produkter kobinerer de to AVCHD kameraene. Ziv Koren velger å bruke HF10, konsumentkameraet, til video og legger stills fra EOS5 Mk2 , ref. forrige blog.

torsdag, februar 05, 2009

Ziv Koren og Canon EOS 5MII

Den israelske fotografen (eller videografen som de kaller det nå ) Ziv Koren har laget en skinne hvor han kombinerer Canon EOS 5 markII med HF10. Det siste er altså konsumentHD-kameraet som jeg har brukt på det meste av mine videoblogger. Realiteten er at han ikke bruker speilreflekskameraet til annet enn stills. Videre legger han de to opptakene i tidslinjen under redigering og synkroniserer stillsene til videoen. På den måten kan han enkelt lage videoer som den dere ser under her.
Ziv lager reklamevideoer for Canons kamera, og for den Israelske her også , ser det ut til.
Vi fikk presentert teknikken under et saminar for tekniske og redaksjonelle leder i regi av MBL, Mediebedriftenes Landsforbund. Fra Canon møtte TrondSliper. Jeg foreleste om MOJO, mobilvideo på nett og hvordan de profesjonelle nyhetsmedia taper på nett.