søndag, mai 27, 2007

Monitor rett foran øyet

Denne er sakset fra PCworld:
LCD-skjermen er knappe 0,24 tommer, men så får du den også rett opp i øyet. Tv på reise blir noe helt annet med Teleglass T3-F. Det lille tv-apparatet skyves helt inn på øyet. Kabelen som henger ved er koblet til en mediespiller.

Du kommer til å se litt ut som statist i en halvgod science fiction-film, men hva gjør vel det hvis tv-opplevelsen blir bra

Mini-tv-en veier 35 gram og monteres på et par briller. Når den festes tett innpå øyet blir det som se på 28-tommers på to meters avstand, skriver Tech On.
Teleglass T3-F går på to AA-batterier. Disse er skjult i en styringsenhet som er koblet til brillene med en ledning. Batterilevetiden skal være omtrent fire timer. Scalar Corporation, som står bak brillene, holder derfor på å med å utvikle en ny modell med oppladbart batteri.

Brillene kan kobles til flere mediespillere, eksempelvis Ipod Video. Foreløpig selges Teleglass T3-F bare i Japan, og der er prisen om trent 5000 kroner, skriver pcworld.dk.


Dette minner meg om Eye-Trec fra Olympus som holdt på å bli populære for noen år siden, men så sluttet Olympus plutselig å produsere dem. Det ble sagt de kunne levere på større bestillinger. Jeg lurer på hvorfor. Det var flere typer og priser. Eye-Trek var som en tykk solbrille med innebygd videomonitor for hvert øye. Min sønn prøvde dem og syntes det var utrolig kult å ligge i senga å spille playstation. Brillene gav et skjermbilde tilsvarende 40-50 tommers tv. Første gang jeg kom over produktet, var det i forbindelse med en tannlege i Østfold som viste filmer for pasientene mens han arbeidet med tenenne. Jeg vurderte å bruke Eye-Trek for videojournalister. Prisen mener jeg var fra rundt 3500 kr.

http://www.eye-trek.de/cinema_e.html


Ingen kommentarer: