onsdag, januar 26, 2011

Sing Star og iPhone working together

kVconnection.com leverer alskens overganger, og jeg har prøvd noen av disse mot iPhone4. Tidligere innkjøp virket ikke mot siste versjon av iPhone, desverre.
Men disse virker mot mikrofoner av elektret-typen. De fleste amatørmikrofoner er jo sånne.
Litt verre er det da mot profesjonelle modeller. Sendersett for mygg eller håndmikrofon fungerer veldig greit da mottakeren kan justeres nivåmessig.
Jeg har overganger med og uten XLR plugg og videre med og uten returlyd i plugg for hodetelefon.
En liten hakke er at pluggen er så stor at plastkanten på iPhonen, den som beskytter mot riper og dessuten trengs for optimal mottak som telefon, må bort. I tillegg må en påse en slags strekkavlastning på ledningen for å hindre "vakkel".
I videoen under bruker jeg overgangen via minijack-plugg til en SingStar mikrofon. Jeg har hatt mye glede av den, se tidligere videoer. Den har jo også overgang til USB, hvis jeg trenger å komme inn på en bærbar Mac.

Ingen kommentarer: