torsdag, april 17, 2014

Venice Beach, Los Angeles


Jeg er på vei til Las Vegas og NAB. Det er verdens største messe for kringkasting.


Dette har jeg gjort før.
Å reise 10 timer inn i fremtiden gjør mye med  søvnrytmen. Derfor la jeg inn to overnattinger i Los Angeles før jeg skulle inn i ørkenen. Jeg bestilte plass på hostel Samesun på Venice Beach.

Jeg visste dette ville bli en opplevelse og mine to gode kollegaer Trygve og Christian ble vel med uten å vite hva de gikk til. Jeg tenkte nok at hostel med 4 og 8 mannsrom var utenfor deres n komfortsone, så også min, men hva gjør en ikke i jakten på en god historie; noe å skrive hjem om. Det viste seg at Samesun også hadde "privat room" selv om det kostet noe mer.

Venice Beach er der Sykkelpolitiet og Bay Watch ble spilt inn. Det er her hippiene, skaterne og surferne får vist seg fram.
Vi ankom etter mørkets frambrudd og gikk mer eller mindre rett i seng. Klokka var tross alt 08.30 norsk tid og vi hadde reist i noenogtjue timer. Neste morra, etter en typisk amerikansk frokost på SideWalk Cafe, leide vi sykler for hele dagen og gav oss i vei mot Santa Monica.

Foruten en bred og nærmest uendelig strand mot Stillehavet, er Venice Beach begunstiget med anlegg for folk som liker gymnastiske øvelser.  Her er bane for skateboard, sykling, apparater  for styrketrening, ballspill osv. Men det var også mye "street art" eller tagging å se. Dessverre fins det også mange uteliggere og gjenglemte hippier med åpenbare rusproblem. Jeg minnes hostelresepsjonisten som advarte oss om at vi måtte passe sakene våre. Vi sykler sakte. Her er mye å ta bilde av. 

Jeg traff en foretningsmann som satt i sanda under en parasoll. «Dette er kontoret mitt, her har jeg sol, vind, kaffe og public WiFi. Hva mer trenger jeg»?


Ingen kommentarer: